Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.

sok téma

sok téma

Hidak és dugók

2022. december 23. - Zoltán 1 Magyar

Általában szeretem, ha építenek valamit, és különösen igaz ez a hidakra. Jelenleg Budapest környékén a Nagy-Dunán 9 közúti és 2 vasúti híd van (É-i M0-ás, más néven Megyeri híd, É-i összekötő vasúti híd, Árpád-híd, Margit-híd, Lánchíd, Erzsébet-híd, Szabadság-híd, Petőfi-híd, Rákóczi- (azelőtt Lágymányosi) híd, közvetlenül emellett a D-i összekötő vasúti híd, végül a D-i M0-ás híd), a Csepelen Kis-Dunának is nevezett Soroksári (Ráckevei) Dunaágon pedig 5 közúti és 3 vasúti híd (Kvassay-híd a csepeli HÉV-nek és az autóknak, Gubacsi-híd a Szabadkikötőt a Ferencvárosi teherpályaudvarral összekötő vasútnak és az autóknak, M0-ás híd Szigetszentmiklós és Dunaharaszti között, a Ráckevei HÉV hídja szintén e városok között, közúti híd Szigethalomról az Alföldre, és végül Ráckevéről az Alföldre). Még nincs átadva, de már lényegében elkészült a gyalogos és kerékpáros híd a Kvassay-híd közelében, majdnem a Kis-Duna kifolyása fölött, ami az atlétikai stadiont fogja összekötni a Csepel-szigeten lévő edzőpályákkal. Én azt tartanám jónak, ha mindhárom tervezett közúti híd a Nagy-Dunán, tehát az Aquincumi (ez az É-i vasúti híd mellett lenne), a Galvani és az Albertfalvai (ezek Csepelt kötnék össze Budával) is minél előbb megépülne, és persze a Galvani híd folytatásában a megfelelő híd a Kis-Dunán is. Nem ártana egy híd Csepelről a Molnár-szigetre sem.

Többen viszont arra hívják föl a figyelmet, hogy minden új út vagy híd, de még egy út szélesítése is csak odavonzza a forgalmat. A jelenlegi fővárosi vezetőség forgalomcsillapítási törekvései nagyon is indokoltak. A Lánchíd ügyében viszont igaza volt annak a hozzászólónak, aki szerint az, hogy a bicikliseknek, taxisoknak és BKV-buszoknak adták csak át az úttestet, de záróvonallal megtiltották az előzést, oda fog vezetni, hogy a buszok végig kell, hogy tötymörögjenek egy-egy biciklis után. Szerinte az egyik járdát kellene a bicikliseknek, a másikat a gyalogosoknak fönntartani. Ehhez érdemes lett volna a járdákat szélesíteni, de ezt azért nem csinálták, mert akkor még drágább lett volna az egész felújítás. Hogy a kormány ki tudja-e kényszeríteni, hogy a magánautósokat is visszaengedjék a Lánchídra, az attól függ, hogy mennyire elszántak. Az is igaz viszont, hogy ha budapesti népszavazással döntenének erről, annak egészen más eredménye is lehetne, mint ami az internetes "konzultációkból" fog kijönni. Az az érv, hogy az autósok már megszokták ezalatt a másfél év alatt, hogy hogyan kerüljék el a Lánchidat, valóban nem jó érv, evvel az erővel bármelyik hidat le lehetne zárni előttük.  

A bejegyzés trackback címe:

https://mgyz.blog.hu/api/trackback/id/tr6118008866

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Zoltán 1 Magyar 2023.07.24. 09:26:06

Néhány napja jött a tragikus hír, hogy a kormány a Galvani hidat is bizonytalan időre elhalasztotta, evvel az utolsó indokot is megölve, amiért még esetleg érdemes lett volna rájuk szavazni.
süti beállítások módosítása